Giurgia and the Greek vlachs - Fountains - by Mavrommati Vaso

Ανάβαση στην Σημαία του Γκάρτζου από την Μηλιά (Αύγουστος 2019)

Τον Οκτώβρη του 2018 ανηφορίσαμε για την Σημαία του Γκάρτζου από τον Άγιο Γιώργη. Λίγο οι μικρές μέρες, λίγο η πολύωρη ανάβαση με 884μ υψομετρική διαφορά φτάσαμε στην πηγή και νερό δεν ήπιαμε, εννοώ ανεβήκαμε την Κουρούνα και Τζούρτζια δεν είδαμε. Οπότε, φέτος το καλοκαίρι η πρώτη μας πεζοπορία ήταν στην Σημαία του Γκάρτζου αλλά από τα ψηλά της Μηλιάς αυτή τη φορά, και ναι, την είδαμε την Τζούρτζια από την κορυφή της Κουρούνας.

Προωθηθήκαμε με τα αγροτικά του Ηλία Ζώγα και του Παντελή Ράπτη μέχρι τις ποτίστρες πάνω από την Μηλιά, σε έναν εξαιρετικά δύσβατο χωματόδρομο που δεν τον συστήνουμε, ρωτήστε και τους οδηγούς μας, θα σας πούν τα καλύτερα, πολύ υπομονετικοί άνθρωποι...

Ήμασταν 14 άτομα, εμείς με την κόρη μας Ελίνα, ο Θανάσης Μουστάκας, ο Αλέκος Λεπενιώτης, ο Σάκης Πλατής, η Ελένη Ράπτη με τον Αλέξη και τα παιδιά τους Άγγελο και Αλεξάνδρα, οι Παντελής και Σωτήρης  Ράπτης, ο Ηλίας Ζώγας με τον γιο του Γιώργο και τα σκυλιά μας Άλμπα & Σάλβο.

Γρήγορα χωθήκαμε μέσα στα έλατα και ακολουθώντας σκιερό μονοπάτι, μετά από 2,5χλμ σε ισοϋψή και υπό την καθοδήγηση του αρχηγού μας Θανάση, βγήκαμε μετά από μιάμιση ώρα λίγο κάτω από την Σημαία του Γκάρτζου.

Το μέρος άβολο, στενό με αιχμηρά βράχια καμιά σχέση με το βορειότερο κομμάτι του βουνού που είχαμε περπατήσει πέρσι, εκεί μας είχε κάνει εντύπωση η απλωσιά του τόπου, εδώ ήταν Κουρούνα. Βλέπαμε μακριά τις βουνοκορφές, την μια πίσω από την άλλη, αμέτρητες και κάτω στα πόδια μας την Τζούρτζια σφηνωμένη μέσα στην βαθιά χαράδρα, με το Παλέντζι από πάνω της και το Ομ να βγαίνει μπροστά και να προστατεύει την είσοδο του χωριού.

Μείναμε για λίγο να ατενίζουμε και πήραμε σύντομα τον δρόμο της επιστροφής.

H διαδρομή  μας στο wikiloc.