Τζούρτζια - Γιάννενα (Ιούλιος 2009)
Μετά από 8 χρόνια ξανακάναμε τη διαδρομή Τζούρτζια - Ανήλιο, τότε ήταν χωματόδρομος, σήμερα είναι άσφαλτος, ειδικά το τμήμα που ανήκει στην Περιφέρεια Θεσσαλίας δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από τους υπόλοιπους δρόμους του Ασπροποτάμου. Αντίθετα, το τμήμα από Μάντρα Χότζα και κάτω είναι υπερβολικά στενό με λίγη ορατότητα και πολύ γκρεμό χωρίς μπάρες στα περισσότερα σημεία. Από το Ανήλιο εισερχόμαστε στην Εγνατία και μέσα από σήραγγες και φαραγγογέφυρες βρισκόμαστε σε περίπου 2 ώρες στα Γιάννενα.
Ανεβαίνοντας από το Χαλίκι.
Ο δρόμος, και από πίσω τα βουνά που μας χωρίζουν από Καλαρρύτες - Ματσούκι.
Στον αυχένα του Μάντρα Χότζα, στο ψηλότερο σημείο μόλις μπαίνουμε στην Ήπειρο.
Ο δρόμος προς το Ανήλιο στενός και φιδωτός.
Η γέφυρα Μετσόβου, εντυπωσιακή, γεφυρώνει τον Μετσοβίτικο ποταμό και το αντίστοιχο φαράγγι μεταξύ Μετσόβου και Ανηλίου και είναι ορατή και από τα δυο χωριά. Το μέγιστο ύψος από τον ποταμό είναι 150μ.
Με μέγιστο άνοιγμα 235μ η γέφυρα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στην Ελλάδα (μετά τη γέφυρα του Ρίου - 560μ) και μία από τις 15 μεγαλύτερες στον κόσμο, που κατασκευάσθηκαν με τη μέθοδο της προβολοδόμησης. Εξυπηρετεί 4 λωρίδες κυκλοφορίας και θεμελιώθηκε σε δυο ακρόβαθρα και τρία μεσόβαθρα. Το μεγαλύτερο μεσόβαθρο έχει ύψος 100μ και θεμελιώθηκε επί φρεάτων κυκλικής διατομής 12μ και βάθους 25μ (*).
Το Μέτσοβο.
Η λίμνη των Ιωαννίνων ...
... με το κάστρο.
Επιστρέφοντας
Το δασωμένο κομμάτι πάνω από το Ανήλιο.
Φτέρες στο Μάντρα Χότζα.
Κατεβαίνοντας προς τον Ασπροπόταμο.
Ένα κοπάδι αγελάδες λίγο πριν το Χαλίκι.
(*) Οι
τεχνικές πληροφορίες αντλήθηκαν από την εργασία: Rumpelt, T. κ.α.
"Σχεδιασμός θεμελίωσης γέφυρας Μετσόβου", Πρακτικά 5ου Πανελλήνιου
Συνεδρίου Γεωτεχνικής & Γεωπεριβαλλοντικής Μηχανικής, ΤΕΕ, Ξάνθη
2006.